Monday, February 05, 2007

Onko tämä tervettä?

Koska blogiani tänään kommentoitiin kovin synkäksi,
niin kirjoitan tänne nyt sitten huumoria elävästä elämästä.
Tai siis unestani ja sitä seuraavasta aamusta.

Tapahtumapaikkana unessani oli siis kesämökkimme, joka kyllä yllättävän usein on unieni tapahtumapaikkana.
Myös yksi yleisistä tapahtumapaikoista on New York, joka ei kyllä ikinä yhtään muistuta itse kaupunkia,
tai sitten uneni tapahtuvat vanhassa lapsuudenkodissani Myllypurossa.
Mutta joo, takaisin itse uneen.

Siis olen kesämökillämme, ja en toki yksin, vaan seuranani on ystäväni Aino,
jolla tosin on todellisesta elämästä poiketen vaalea lyhyt tukka, sekä edellisestä opinahjostani tuttu poika.
Paljon yksityiskohtia ei ole jäänyt unestani valitettavasti mieleen, mutta siis saunoimme kolmistaan innokkaasti.
Välillä tuli niin kuuma, etten pystynyt olemaan saunassa, vaan pakenin kovia löylyjä pukuhuoneeseen,
mutta sitkeästi kuitenkin palasin takaisin ihoani polttaviin löylyihin.

Sitten olikin aika lopettaa saunominen ja jäätelön vuoro.
Mutta siis jäätelön hakemisessa minulla ja Ainolla tuntui olevan ongelmia,
sillä jostain syystä minulle ei riittänyt yksi jäätelö vaan niitä piti olla kaksi per lärvi.
Mutta sitten sekin, että jos niitä olisi kaksi, olisi todella iso ongelma ja ei mitenkään hyväksyttävää.
Tästä huolimatta lisää jäätelöä oli saatava, ja siinä minun sitten panikoidessa että mistä sitä saa,
tuttu poika vaaleansinisessä pyyhkeessään kysyy minulta, että enkö minä elämältä mitään muuta halua kuin jäätelöä.
Ja minä tokaisin siihen hieman ärtynneenä, että en!
Tähän heräsin..tai no siis oikeastaan herätyskello herätti.

Tylsää, voisi joku sanoa tähän asti luettuaan.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt oli?
No jaa...ei kai mitään.
Mutta kun heräsin olin uneni aikana onnistunut riisumaan itseltäni unihousut, alushousut, sukat, topin ja pyjaman paidan, poistamaan pussilakanani sisältä untuvapeittoni
ja makasin pussilakanani sisällä siköasennossa (siis täysin alasti) herätessäni.

Miten olen onnistunut tämä kaiken tekemään unissani, ja miksi.
Toisaalta saunassa ollaan alasti, joten ihan järkevää toimintaa.
Minä syytän kaikesta kuumetta sekä sitkeää flunssaani.
Sillä, enhän minä mitenkään käyttäydy oudosti unissani, koskaan!

1 comment:

  1. Anonymous11:47 PM

    Ihan mahtava tuo riisumisperaatiosi. :)

    ReplyDelete