Sunday, December 09, 2012

How to love?

Viimeksi huokaisin ilmoille toiveen.
Toiveen siitä, että joku tykkäisi minusta sellaisena kuin olen.
Hyväksyisi virheineen päivineen.
Pitäisi hyvänä ja jäisi aamuun asti.

Tuli sellainen.
Ja nyt en osaa olla.
Pää on sekaisin kysymyksistä.
Tykkäänkö minä edes?
Onko tämä sen toisen korvike?
En tiedä pidänkö minä tästä miehestä, vai vaan siitä, että hän ensimmäisenä ikinä pitää minusta.
Etttä ihmisellä ei ole väliä, vaan sillä että minusta kerrankin välitetään.

Vai välitänkö minä hänestä kuitenkin?
Mitä on välittäminen?
Onko se sitä, että haluaa olla toiselle hyvä?
Voiko sen tietää ensimmäisellä kerralla?
Miten toisen hyvänä pitäminen eroaa seksistä?
Koska seksistä tulee rakastelua?
Ja miltä helvetiltä tunteminen oikeasti tuntuu?

Kännykkä täyttyy viesteistä ja yhdessä niissä kerrotaan, että edellinen parisuhde on nyt haudattu.
Syynä en ole kuulemma kuitenkaan minä, vaan enemmänkin vuosien pitkällinen pohdinta ja prosessi.
Saan kuitenkin pienoisen paniikkikohtauksen aikaan.
Apua, mitkä paineet.
Älä ihmeessä jätä sun tyttöystävää mun takia!!!
En mä ole mitenkään sen arvoinen.

Yritän kaivella jotakin tunteita esiin.
Kuuntelen rakkauslauluja ja katson pari romanttista komediaa.
Pitäisi oikeasti lukea tenttiin.
Miksi helvetissä mikään ei tunnu miltään?
Pitäisi varmaan puhua tästä jollekin, mutta en jotenkin osaa sanoittaa asioita oikein.

Entäs jos minä en ikinä opi rakastamaan?
Jos tässä nyt kerrankin olisi sitä, mitä olen vuosia kaivannut, niin miksen ottaisi onkeeni.
Muutenkin olisi helpompaa jos toinen välittäisi enemmän minusta, kuin minä hänestä.
Tai siis joku joskus sanoi näin. En kyllä tiedä uskonko siihen ihan kokonaan. Tai siis ollenkaan.
Odotin jalat alta vievää-rakkautta.
Mutta onko sellaista edes olemassa?
Jos rakkaus viekin aikaa, että sen tuntee.

Jos tähän alkuun riittää se muisto ensimmäisestä yöstä.
Että pakotettiin olemaan sylissä.
Pidettiin hyvänä ja silitettiin hellästi hiuksia.
Haluttiin koskea. Tutkittiin ihon jokainen senttimetri.
Ei mietitä juuri nyt huomista.
Hallitaan paniikki ja katsotaan minkälaisen kierrepallon universumi heittää tielleni seuraavaksi.

No comments:

Post a Comment